Mis roll on müoinositoolil?

Mis roll on müoinositoolil?

Raseduse planeerimisel tärkab igas naises loomulik soov anda endast parim, et rasedus kulgeks vaevusteta ja sujuvalt. On üsnagi loomupärane, et lapsevanemaks saamise otsusega kaasneb ka soov oma keha võimalikult hästi selleks ette valmistada. Mis on tähtis?

Väga oluline on süüa tervislikku toitu, juua piisavalt vett, magada regulaarselt soovituslikud unetunnid täis ning vähendada stressi ja pinget oma elus. Ka mõõdukas füüsiline aktiivsus on toetavaks elemendiks. Suitsetamisest ja alkoholist oleks mõistlik loobuda. Mida aga võtta ette, kui oled enda meelest kõik need tingimused täitnud, aga väga oodatud tulevane ilmakodanik ei anna oma tulekust kuidagi märku? Esimese hooga ei ole ka põhjust arsti juurde minna – olenevalt naise vanusest võiks sellele mõelda alles 6-12 kuu möödumisel alates rasestuda üritamise algusest.

Millistest vitamiinidest võiks olla kasu?

On laialt teada tõde, et foolhappel  on väga suur roll loote arengus ja kasvus. Foolhappe defitsiit organismis tõstab loote selja- ja peaaju väärarengute tekke riski. Niisamuti võib selle puudus olla raseduse katkemise või enneaegse sünnituse põhjuseks. Seetõttu on soovituslik alustada 400 mikrogrammi foolhappe võtmist juba raseduse planeerimise hetkest ning jätkata sellega kindlasti raseduse 12. nädalani. Ka organismi raua ja D-vitamiini varud tasub üle vaadata ning vajadusel neid korrigeerida.

Abi võib olla müoinositooli sisaldavate preparaatide manustamisest, sest on leidnud tõestust, et müoinositool võib parandada fertiilsust ja soodustada rasestumist loomulikul teel. Kliiniliste uuringutega on tõendatud, et müoinositooli manustamine taastab naise hormonaalse tasakaalu, tõstab spontaanse ovulatsiooni tõenäosust ja parandab munarakkude kvaliteeti. Lisaks on teada, et müoinositool võib vähendada insuliiniresistentsust ja alandada hüperandogeneemiat. Kuna mingi osa populatsioonist on müoinositooli suhtes resistentsed (seda ise teadmata), siis on hea tarvitada sellist toidulisandit, mille koostisesse kuulub lisaks müoinositoolile veel alfa-laktalbumiin, mis parandab müoinositooli imendumist. Lisaks on teada, et alfa-laktalbumiin osaleb melatoniini sünteesis. Melatoniin on antioksüdant, mis samuti aitab tõsta munaraku kvaliteeti ja rasestumise tõenäosust.  Seega on loomuliku rasestumise soosimiseks võimalik oma keha toetada toidulisanditega, mille koostisosade positiivne mõju naise reproduktiivsüsteemile on tõendatud kliiniliste uuringutega.

Oluline on meeles pidada, et rasestumise tõenäosust mõjutavad väga mitmed erinevad faktorid - naise eluviis ja vanus, füüsiline ja vaimne seisund ning ka partner. Kuna kõik naised on erinevad, siis õnnestub mõnel rasestuda kohe kui vastav soov tekkinud on, teistel läheb aega mitmeid kuid või rohkemgi veel. Neil naistel tuleb lihtsalt varuda kannatlikkust. Üle mõtlemine ja liigne muretsemine ei ole siinkohal kindlasti kasuks. Kõige tähtsam on tagada võimalikult stressivaba eluviis, piisav puhkus, tervislik toitumine ja positiivne mõtteviis. Kui imedesse uskuda, siis need ka sünnivad!


Kasutatud allikad: 1. Dinicola S, Chiu TT, Unfer V, Carlomagno G, Bizzarri M. The rationale of the myo-inositol and D-chiro-inositol combined treatment for polycystic ovary syndrome. J Clin Pharmacol. 2014 Oct;54(10):1079-92. doi: 10.1002/jcph.362.2. Monastra G et al. Alpha-lactalbumin Effect on Myo-inositol Intestinal Absorption: In vivo and In vitro. Curr Drug Deliv. 2018;15(9):1305-1311. doi: 10.2174/1567201815666180509102641; 3. Montanino Oliva M et al. Effects of myo-inositol plus alpha-lactalbumin in myo-inositol-resistant PCOS women. J Ovarian Res. 2018 May 10;11(1):38. doi: 10.1186/s13048-018-0411-2; 4. Heine W, Radke M, Wutzke KD. The significance of tryptophan in human nutrition. Amino Acids. 1995;9(3):91‐205. doi:10.1007/BF00805951; 5. Layman DK, Lönnerdal B, Fernstrom JD. Applications for α-lactalbumin in human nutrition. Nutr Rev. 2018;76(6):444‐460. doi:10.1093/nutrit/nuy004; 6. Lien EL. Infant formulas with increased concentrations of alpha-lactalbumin. Am J Clin Nutr. 2003;77(6):1555S‐1558S. doi:10.1093/ajcn/77.6.1555S