Kuivad ja väsinud silmad - 3 viisi, kuidas silmade tervist parandada

14.10.2021

 



1.    Vaata üle oma toitumine

Silmade tervis algab õigest toitumisest. Toiduainetest on nägemisele eriti kasulikud näiteks brokkoli, spinat, mustikas, porgand, rasvane kala, pähklid ja taimeõlid. Kui sinu toidulaual aastaringselt neil kohta pole, peaksid apteegist juurde otsida oomega-3-rasvhapet, A- ja E-vitamiini ning mustikaekstrakti sisaldavaid tooteid. Lisaks tasub tarbida ka luteiini, mis hoiab silmi erinevate kahjustuste eest ning mida toiduga piisavalt saada pole võimalik.

NIPP: Kui sa ei viitsi erinevaid purke ja tablette kokku osta, siis on olemas ka spetsiaalsed silmavitamiinid, kuhu on juba silmade tervisele kasulikud ained sinu ühte preparaati koondatud. 

2.    Kasuta silmatilkasid

Väsinud ja kuivade silmade jaoks on apteegis suur valik erinevaid silmatilku. Silmatilkasid on nii vee baasil kui ka viskoosseid. Viskoossed silmatilgad on niisutavad rohkem sügavuti ning seetõttu peab neid kasutama vaid 1-2 korda päevas, samal ajal kui vee baasil silmatilku peab silma panema palju tihedamini. Kui silmad on eriti kuivad, võiks öösiti panna spetsiaalseid paksema koostisega tilku või silmageeli.

NIPP: Üks silmatilga pudel on mõeldud kasutamiseks ainult ühele inimesele. Kui peres on silmatilkadele mitu kasutajat või kui on sul pole silmatilkade järele pidev vajadus, on eri pudelite ostmise asemel mugavam kasutada juba ampullides annustesse jaotatud tilku.

3.   Anna silmadele piisavalt puhkust

Ja viimasena, kuid mitte vähem olulisena - ära unusta pilgutada, sest pilgutades niisutad sa silma pinda. Eriti kerge on pilgutamine ära unustada arvutiekraani vaadates. Leia igas tunnis vähemalt 10 minutit ekraanipausi jaoks.

NIPP: Kui sa pole päris kindel, kas sinu silmahädade põhjuseks on kuiv silm, siis tule valitud Apotheka apteekidesse tasuta kuiva silma testile



VAATA KÕIKI